Medewerker Servicedesk ICT
Functiegegevens
- Vacature-id: 4U_2903
- Toegewezen recruiter(s): Boyd Delissen
- Datum geopend: 07-03-2025
- Industrie Openbare sector en overheid
- Werkervaring 1-3 jaar
- Salaris hoog
- Plaats Zaandam
- Provincie/staat Noord-Holland
- Land Netherlands
- Postcode 1507
Vacaturebeschrijving
Wat ga je doen?
Als medewerker van de ICT Servicedesk ben jij samen met je collega’s het eerste aanspreekpunt voor meldingen, vragen en incidenten.
Je wacht niet af, maar handelt proactief en houdt overzicht over alle kanalen (mail, telefoon, inloop en ticketsysteem) waar meldingen binnenkomen.
Met je open en vriendelijke houding zorg je ervoor dat klanten tevreden zijn, zelfs als een probleem lastig op te lossen is.Je registreert alle verzoeken, storingen en klachten gestructureerd in het ticketsysteem.
Je lost zoveel mogelijk vraagstukken zelfstandig op volgens de afgesproken procedures en prioriteiten.
Waar nodig schakel je de hulp in van collega’s of leveranciers voor tweedelijnssupport.
Ook configureer en lever je laptops en telefoons uit.
Daarnaast help je gebruikers niet alleen door problemen op te lossen, maar ook door instructies te geven om herhaalde vragen te verminderen.
Je werkt nauw samen met de IT-afdeling en andere teams om structurele problemen te signaleren en op te lossen.
Je denkt actief mee over hoe de servicedesk efficiënter en klantgerichter kan werken en draagt bij aan de verbetering van werkprocessen.
Wat ga je verder doen?
Je voert diverse administratieve taken uit, zoals het registreren, documenteren en up-to-date houden van informatie in het ticketsysteem.
Je ondersteunt waar nodig op externe locaties in de regio Zaanstreek-Waterland, maar je standaard werklocatie is het hoofdkantoor in Zaandam vlakbij het station (vrij parkeren).
Bij calamiteiten en rampen draag je bij en draai je eventueel mee in de bereikbaarheidsdienst buiten kantoortijd.
Over de organisatie:
ICT4YOU haar klant werkt dagelijks aan een gezonde en veilige omgeving voor alle inwoners in de regio. Ze voorkomen gezondheidsrisico’s en ziekten door een gemeenschappelijke aanpak, zoals het bestrijden van infectieziekten, het bieden van jeugdgezondheidszorg en het geven van milieuadvies. Dit doen ze voor acht gemeenten in de regio: Edam-Volendam, Landsmeer, Oostzaan, Purmerend, Waterland, Wormerland en Zaanstad.
Ruim 600 medewerkers werken elke dag aan de gezondheid en veiligheid van de 325.000 inwoners van Zaanstreek-Waterland.
Wij zoeken flexibele professionals die onze organisatie naar een hoger niveau kunnen tillen. We werken graag met jong talent en vanuit de kernwaarden deskundig, proactief, samenwerkend en ondernemend. Durf jij initiatief te nemen en streef je naar het beste resultaat?
Vereisten
Wie zoeken we?
- Minimaal 2 jaar ervaring op een ICT Servicedesk op mbo-niveau.
- Kennis van ITIL-processen en Microsoft 365.
- Rijbewijs B en flexibiliteit om samen met collega’s je werkdagen af te stemmen. Je werkt in ieder geval op vrijdag.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden en het vermogen om IT-problemen begrijpelijk uit te leggen aan niet-technische gebruikers.
- Snel de kern van een probleem kunnen achterhalen en passende oplossingen aandragen.
- Stressbestendig en in staat om prioriteiten te stellen, vooral tijdens piekmomenten of calamiteiten.
- Goed kunnen samenwerken in een team en bijdragen aan een positieve werksfeer.
- Proactief, accuraat, oplossings- en servicegericht.
Voordelen
Hoog salaris bij een functie van 32 uur in de week, reiskosten vergoeding, ICT4YOU betaalt 50% van jouw pensioen, 8% vakantiegeld. Indien je wordt aangenomen dien je een geldig VOG (code 45) in te leveren. Dit regelen wij samen met jou.